Black Friday 2014: provocarile noilor campanii de emailing

Specialistii in marketing online se confrunta cu noi provocari in asteptarea Black Friday 2014. Si cine stie cate mai pot aparea pana atunci!

Schimbarile introduse in platforma de email de catre Google arata foarte bine pentru utilizatorii acestui serviciu, dar nu se stie cat de bine arata pentru cei care lanseaza campanii de emailing.

Specialistii in marketing spun ca trimiterea de emailuri ramane cea mai buna metoda de vanzare a propriilor produse – mai buna decat campaniile pe Facebook sau alte metode din online. Dar de curad s-a dovedit ca nici clasicul email nu mai este ce era!

Chiar inainte de cea mai recenta campanie Black Friday, Google s-a decis sa ne organizeze Inboxurile in trei taburi diferite: Primary, Social (unde se duc mesajele si updateurile primite de la si prin retelele de socializare precum BestJobs, LinkedIn, Facebook) si Promotions (unde se duc toate mesajele promotionale, newsletterele cu produse si emailurile comerciantilor).

Dar asta nu e totul. Google a schimbat si ceva ce nu se vede dinspre utilizator: modul de afisare a imaginilor, care acum nu le mai permite celor care trimit newslettere sa-i urmareasca pe cei care deschid emailurile lor. Practic, daca inainte Google cerea un extra click pentru a afisa imaginile din emailuri si newslettere, acum le afiseaza automat, dar pentru a face asta, stocheaza imaginile pe propriile servere, unde le poate proteja mai usor. Nu mai e ca pe vremuri, cand newsletterele care se trimiteau incarcau imagini de pe serverele autorilor de campanii! In acest fel, Google priveaza expeditorii emailurilor de informatiile pretioase pe care acestia le obtineau atunci cand clientii faceau click pe imaginile de pe serverul lor. De exemplu, inainte puteau afla si locatia din care se facea click, pe cand acum, ei afla numai daca a fost deschis sau nu mesajul.

Google spune ca a urmarit imbunatatirea experientei utilizatorilor, iar schimbarile respective sunt avanatajoase si pentru comercianti.

Cu toate acestea, Google concureaza cu multe din aceste companii la capitolul publicitate. Poate ca ar prefera ca ei sa foloseasca Google Ads in loc sa le trimita oamenilor direct emailuri. Poate ca Google vrea sa se autoerijeze usor-usor in intermediar obligatoriu intre cei care fac campaniile si clientii lor, care sunt, intr-un fel, si ai Google! Practic, prin aceste schimbari, gigantul online isi aroga dreptul de a cunoaste mai multe despte clientii campaniilor de emailing decat cei care fac respectivele campanii!

Sa vezi ce profit poate realiza Google pe viitor, incepand chiar cu Black Friday 2014!

Quinn Jalli, senior vice president de digital marketing la firma Epsilon, a declarat in legatura cu aceasta, citata de New York Times, ca cei mai buni clienti sunt cei cu conturi de Gmail, ceea ce afecteaza face ca retailerii sa fie cu atat mai mult afectati de noile schimbari. Ei bine, poate ca si Google aflase acestea despre clientii sai si s-a hotarat sa profite in mod pervers de asta. Curand vom afla ca face bani seriosi din furnizarea de date despre ei!

De cand Gmail a introdus organizarea mesajelor sub cele trei categorii, numarul emailurilor comerciale deschise a scazut.

Unele studii arata ca utilizatorii de Gmail cheltuie, totusi, mai multi bani cand deschid un email promotional — poate tocmai din cauza ca isi doresc sa deschida aeste mailuri si o fac in mod constient si proactiv. Alte cercetari spun, insa, contrariul.

Sailthru, companie americana de email marketing, a comparat activitatea din mai multi ani de la Gmail, Yahoo, Hotmail si AOL si a descoperit ca, de Black Friday, rata de deschidere a mailurilor trimise catre conturile de Gmail a scazut cu aproape 13%, desi aceasta crescuse cu peste 5% la alti provideri de email.

Cu toate acestea, cand utilizatorii de Gmail deschid un email comercial, ei sunt mult mai predispusi sa cumpere, arata acelasi studiu. La cel mai recent Black Friday, veniturile realizate per email deschis au crescut cu aproape 45% pentru conturile de Gmail, in comparatie cu cele de la Yahoo, Hotmail si AOL, unde cresterea inregistrata a fost de numai 24%.

Serviciul de email marketing MailChimp a analizat si el 29 de miliarde de emailuri trimise pe parcursul a sase luni si a descoperit ca rata de deschidere si de click de la Gmail a scazut cu 1,6% respectiv, 1,4% – intr-un procent semnificativ mai mare decat cel inregistrat la Yahoo sau Hotmail. Insa partea buna este ca procentul de dezabonare inregistrat la conturile de Gmail a fost mult mai mic decat cel de la alti provideri de servicii de email. Expertii MailChimp au tras concluzia ca schimbarile introduse de Gmail functioneaza si in avantajul coemrciantilor. Acestia trebuie sa spere ca procentul de dezabonare e scazut nu pentru ca destiantarii nu mai vad mesajele promotionale deloc, ci pentru ca pur si simplu ele sunt mai putin deranjante cu noua organizare de la Gmail!

Orice ar fi, de Black Friday 2014, comerciantii vor fi nevoiti sa faca o analiza la sange a avantajelor si dezavanatajelor inainte de a-si elabora strategia de marketing.

Reduceri Black Friday 2014

Sursa: The New York Times