Efectul Black Friday: ce magazine au intrat in joc si cu ce rezultate

Romanii au adoptat in forta Black Friday, dupa cum au procedat si cu alte traditii americane – Valentines Day, Halloween. Care a fost efectul?

Graham Kilbane, COO Argo Real Estate Opportunities Fund (AREOF), unul dintre cei mai mari proprietari de parcuri de retail si centre comerciale din Romania, a declarat pentru Business24.ro ca Black Friday a devenit o oportunitate suplimentara pentru retaileri, pe langa Sarbatorile de Iarna si de Paste, cand se inregistra pana acum varful vanzarilor.

Oficialul AREOF arata ca, desi la prima editie Black Friday doar un numar foarte restrans de retaileri de produse IT si electrocasnice au avut campanii de reduceri, ei au raportat vanzari record.

De aceea, anul trecut, la a doua editie, foarte multi retalieri, fie online, fie din marile centre comerciale, au promovat reducerile de Black Friday printr-un un marketing agresiv. Rezultatul: vanzarile de Black Friday au fost estimate la 50 milioane de Euro.

Celor din IT&C si electrocasnice li s-au alaturat retaileri din fashion, turism, chiar si imobiliare.

„Pentru prima data, si magazinele de fashion, bijuterii si mobila etc din centrele respective au intrat in Black Friday cu reduceri de pana la 25%, iar vanzarile lor au crescut simtitor fata de un weekend normal. Magazinele de electronice & IT din centrele comerciale detinute de AREOF au avut la randul lor vanzari record”, a precizat Kilbane.

Mai mult, inclusiv vanzarile hypermarketurilor au crescut, in special la mancare, ca urmare a afluxului deosebit de mare de vizitatori in magazine precum Altex, Flanco, Domo si Media Galaxy.

In general, „magazinele din centrele comerciale pe care le detinem au inregistrat in weekendul Black Friday vanzari mai mari cu 25-30% decat intr-un weekend obisnuit”, a declarat reprezentantul AREOF.

Reduceri Black Friday 2013

Sursa: Business24.ro
Foto: TheOnlineGroup.com