Noutati la aceasta editie Black Friday 2013

Retailerii nu au facut inca publice cifrele vanzarilor din weekendul de Black Friday Romania care tocmai s-a incheiat, dar, in asteptarea lor, iata observatiile noastre.

Noutatile absolute ale acestei editii Black Friday:
● un awareness mult mai mare despre eveniment – Campania de reduceri le-a fost de aproape doua ori mai familiara romanilor anul acesta decat anul trecut (7,4 milioane stiau de Black Friday, in 2013, fata de numai 4,2 milioane in 2012)
● marii retaileri au jucat totusi cu miza pe prezenta romanilor in magazinele offline: Carrefour, Altex si Media Galaxy, Flanco si Domo
● aparitia unor oferte cu produse neobisnuite, precum masinile (de Black Friday, Toyota si-a facut cunoscuta oferta valabila pana la finele lui 2013, iar Ford si Mercedes au oferit reduceri pe site-ul eMAG) sau motocicletele (prezente in oferta online a magazinului Domo din 29 noiembrie 2013)
● o intrare masiva a librarilor si editorilor in jocul Black Friday: Elefant.ro, Okian.ro, Carturesti au avut toti o strategie de Black Friday anul acesta – Elefant chiar a avut reduceri masive la multe titluri de fictiune, care puteau fi achizitionate cu preturi sub 5 lei
● pentru produsele electronice, nu prea au existat reduceri mai mari de 30% – macar la stocuri limitate;
● in al doilea val de reduceri Black Friday, cel din 29 noiembrie 2013, retailerii au preferat, in loc de discounturi generoase, venirea cu produse low-end, adica mai slabute sau no-name, caora le-au putut pune preturi foarte accesibile.

Si uite-asa, Black Friday reloaded a venit cu preturi mai accesibile. Si a trecut. Nu ne-a impresionat prea mult. Dar pe voi?

Ce v-ati mai cumparat zilele acestea, de Black Friday?

Foto: corporatevoyage.ro