Statisticile Black Friday 2013

Exact Cercetare si Consultanta a facut public un studiu detaliat despre editia de anul acesta a campaniei de reduceri Black Friday.

Conform acestuia, 50% din romani au profitat de oferte Black Friday, fata de numai 31% anul trecut.

In topul produselor s-au situat:
● electrocasnicele (24%)
● calculatoarele si accesoriile PC (18%)
● electronicele (13%)

● 65% dintre clientii de Black Friday au facut shopping online – preferand in principal eMAG.ro (38%)
● 35% dintre clientii de Black Friday au facut shopping la magazin, preferand retelele Altex si Flanco

Pretul de referinta de Black Friday – pentru achizitionarea de produse din gama de jos a preturilor – s-a situat pe la 100 lei (27% din clientii Black Friday au ales acest tip de produse), in timp ce la produsele din categoriile mai scumpe (alese de 11% din clientii de Black Friday), media preturilor a fost de 665 lei – cu 150 de lei mai mult decat anul trecut. Aceasta face previziunile pentru Black Friday 2014 sa fie mai optimiste. Trendul cheltuielilor este clar crescator. Dincolo de nivelul preturilor pentru care au optat cumparatorii, suma medie cheltuita in acest an a fost de 935 lei, in crestere semnificativa comparativ cu anul 2012, cand aceasta se situa la un nivel de 690 lei. Este foarte probabil ca de Black Friday Romania 2014 bugetul mediu alocat sa fie si mai mare.

Reducerile aplicate la produsele scumpe s-au situat pe la 20%-30%. Desi 42% dintre cei care au cumparat un produs scump de Black Friday au fost multumiti de reducere, acestia s-ar fi asteptat ca discountul sa ajunga pe la 50%.

Studiul confirma si faptul, care s-a putut observa cu ochiul liber, ca sesiunea Black Friday din 22 noiembrie a generat mai mult buzz pe net si a avut de peste doua ori mai multi cumparatori decat cea din 29 noiembrie.

● 50% din romani au facut cumparaturi de Black Friday
● mai mult de jumatate dintre acestia (58%) sunt de parere ca Black Friday reprezinta doar o strategie de marketing agresiv
● 42% din clientii de Black Friday de anul acesta sunt de parere ca reducerile au fost destul de mici
● 51% cred ca reducerile au fost aplicate la produsele care nu se vand prea bine