Black Friday sau Vinerea Neagra cum este promovat evenimentul in Romania?
Majoritatea magazinelor participante au ales Black Friday numele sub care promoveaza cea mai mare campanie de reduceri. Vinerea Neagra este folosita mai mult de clientii care nu simpatizeaza cu ideea americanizarii limbii romane si folosesc denumirea romaneasca a lui Black Friday.
Vinerea Neagra
Emag, Evomag, F64, Flanco, Domo, Altex si multe alte magazine participante folosesc denumirea originala in promovarea evenimentului de reduceri – Black Friday. Vinerea Neagra mai este folosit in retail dar si la magazinele online mici care vor sa fie mai aproape de anumita clientela.
De citit, recomandam si Ce imi doresc de Black Friday?
Vinerea Neagra si Black Friday reprezinta acelasi lucru si se desfasoara in mod normal conform traditiei americane de unde vine si evenimentul pe 27 Noiembrie 2015. Multe magazine participante, din dorinta de a optimiza campania de reduceri black friday, desfasoara evenimentul pe toata saptamana. Parerea noastra este ca Black Friday se poate desfasura pe toata saptamana doar in retail unde oamenii sunt mai greu de mobilizat si de atras in magazine. In online campania are success mai mare daca ar fi organizata intr-o singura zi ca in America adica pe 27 Noiembrie doar.
EMAG anul trecut a facut acest lucru, Black Friday a durat doar o zi ceea ce reprezinta un inceput in a ne alinia la Black Friday original.
Vinerea Neagra are un istoric de 3 ani, prima data cand am auzit acest concept a fost in Noiembrie 2012. Credem ca popularitate lui este in scadere si recomandam magazinelor participante sa foloseasca denumirea oficiala, puterea originala a brandului Black Friday.