Cum a evoluat Black Friday eMAG

Prima campanie Black friday eMAG din Romania a avut loc in anul 2011 si a reprezentat o revolutie in shopping-ul online.

Tocmai de aceea m-am hotarat sa fac putin reasearch si sa va arat in cifre cum a evoluat toata aceasta nebunie inceputa cu pasi timizi in Noiembrie 2011.

In Noimebrie 2011, eMAG a organizat prima campanie Black Friday eMAG din Romania. La momentul respectiv a inregistrat rezultate bune, dar nici pe departe nu s-ar fi gandit cineva ca acela urma sa fie inceputul celui mai mare eveniment de reduceri de peste an din Romania.

Parte din merit il au, bineinteles, si ceilalti retaileri care au cuplat imediat si s-au inscris in toata aceasta nebunie.

Faptul ca niste retailleri foarte mari precum Altex, Domo, Flanco sau Media Galaxy au organizat si ei Black Friday in urmatorul an, 2012, a facut ca acest eveniment sa intre in vietile romanilor odata pentru totdeauna.

Inainte sa ajungem la cifre, voiam sa va mai povestesc o chestiune interesanta. Cum este posibil ca eMAG sa nu ii limiteze pe ceilalti retailleri sa ia parte la eveniment? Ei bine, acest lucru nu va putea avea loc niciodata dintr-un singur motiv… este ilegal!

Conceptul de Black Friday este atat de popular si are atata notorietate in intreaga lume, incat nimeni nu v-a putea vreodata sa il inregistreze ca brand.

Este ca si cum cineva ar incerca sa inregistreze ca brand ziua de Craciun si sa nu mai lase pe nimeni altcineva sa se bucure de Ziua de Craciun. Asta inseamna ca ne vom putea bucura de reduceri si promotii pe termen nelimitat.

Campania Black Friday eMAG 2011

8 milione de Euro vanzari totale in ziua de Black Friday si un maxim de 100.000 de vizitatori in acelasi timp pe site, conform Ziarului Financiar.

Campania Black Friday eMAG 2012

In 2012 au sarit in barca Black Friday si ceilalti retaileri mari, dar este si anul in care si-au facut aparitia reducerile mincinoase.

Ca si vanzari, eMAG a inregistrat vanzari de 12 milioane de Euro, fata de doar 8 milioane in anul precedent.

Altex si Media Galaxy au inregistrat impreuna vanzari de 15 milioane de Euro in cele 3 zile de eveniment.

Flanco a anuntat vanzari inregistrate in valoare de 12,1 milioane de Euro, cu 80% mai mult decat in anul precedent.

F64 studio a avut vanzari de 1,47 milioane de Euro, iar evoMAG a inregistrat vanzari de 970.000 de Euro, conform HotNews.

Campania Black Friday eMAG 2013

eMAG conduce in continuare topul vanzarilor cu 23 milioane de Euro vanzari. De asemenea, 2013 este anul in care tot mai multe firme mici incep sa organize si sa isi promoveze pe site-urile de specialitate oferte lor.

Alte rezultate notabile in vazari au inregistrat: F64- 20,3 milioane de Euro, evoMAG 1,6 milioane de Euro, Market Online 1,8 milioane de Euro si Flanco cu vanzari de 16,23 milioane de Euro.

Sursa: www.itnewz.ro

Campania Black Friday eMAG 2014

Acesta este anul in care Black Friday eMAG a avut niste erori in sistem si le-a dat putin socoteala peste cap. Este vorba despre un interval de timp de aproximatv 2 ore in care preturile afisate la anumite produse au fost intre 1-8 lei/bucata.

Este anul in care nu s-a mai vehiculat nicio suma a vanzarilor totale, insa tot ceea ce stim este ca din totalul vanzarilor peste 1,15 milioane de lei au reprezentat comenzi la 730 de produse resigilate care au avut afisat pretul gresit.

Campania Black Friday eMAG 2015

Acesta este anul in care reducerile false au inceput sa dispara si cumparatorii s-au bucurat de o experienta de shopping mult mai placuta. Cumparatorii nu s-au mai bulucit toti la orele 00:00 ci au intrat pe rand, ordonat. Serverele eMAG-ului, cat si ale celorlalte magazine participante au rezistat si evenimentul in sine a crescut.

Mai jos puteti vedea exact cresterea Black Friday de la un an la altul pentru cele mai mari magazine.

Black Friday eMag cum a evoluat

Sursa: www.nwradu.ro

magazine-black-friday

Sursa: www.nwradu.ro

Campania Black Friday eMAG 2016

Black Friday eMAG a inregistrat cea mai buna performanta pana in acest moment, peste 301,3 milioane de Lei vanzari totale si au fost vandute peste 101 milioane de produse.

Si celelalte magazine participante au inregistrat cresteri de vanzari.

Black Friday PC Garage a inregistrat vanzari totale de peste 19 milioane de Lei, inregistrand astfel o crestere de 25% fata de anul precedent.

Black Friday Fashion Days a inregistrat vanzari de 15 milioane de Lei.

Black Friday F64 a inregistrat vanzari de aproximativ 3,5 milioane de Euro.

Campania Black Friday eMAG 2017

eMAG a inregistrat vanzari de 360 milioane Lei, avand astfel o crestere de 20% fata de anul anterior. De asemenea a crescut cu 4% numarul celor care au platit cu cardul.

EvoMag a avut vanzari de 3,5 milioane de Euro, ramanand la acelasi nivel ca in anii precedenti.

Fashion Days a inregistrat vanzari de 26.5 milioane de Lei, avand un ritm de crestere foarte accelerat fata de anul anterior, cu 50%.

Acest lucru se datoreaza atat organizarii si promovarii mai bune a campaniei de Black Friday, cat si cresterii efective a intregului business. Iar atunci cand spun o mai buna organizare ma refer la faptul ca Fashion Days a fost primul magazin care a bagat reducerile de Joi seara, de la orele 20:00.

Momentul a fost ales perfect pentru ca aceasta este ora la care majoritatea cumparatorilor ajung acasa si urmaresc jurnalul de seara de la TV. In acest fel afla despre eveniment si intra online sa vada ce reduceri sunt.

Ideall: 3 milioane de Euro vanzari in cele 3 zile de reduceri.

CONCLUZIE:

Evenimentul a crescut exponential in primii ani. Dupa aceea a avut o curba tot ascendenta, insa ultimii ani se poate observa tendinta de stationare la acelasi nivel.

Evenimentul s-a “curatat” in sensul ca nu mai sunt reduceri false. Iar daca au mai ramas, acestea sunt imediat semnalizate de catre consumatori.

Cumparatorii au devenit tot mai “online friendly”, “mobile friendly” si “credit card friendly”.

Online friendly- Ponderea cumparaturilor online versus celor efectuate in magazinele fizice a crescut.

Mobile friendly- Anul trecut, 67% dintre cumparaturile online au fost facute de pe telefonul mobil, fata doar de 54% cu un an inainte.

Credit card friendly- iar 30% dintre cumparaturi au fost platite cu cardul de credit fata de doar 24% cu un an inainte.

Desi pare un eveniment “previzibil”, este greu de anticipat totusi cum va fi Black Friday eMAG 2018.

De aceea, cea mai buna solutie este sa ramai conctat si sa urmaresti ultimele noutati pe pagina noastra de Facebook sau direct pe site: www.reduceriblackfriday.ro. Tot pe site te poti inscrie si la newsletterul nostru.