Blog
Studiu prevede cele mai bune vanzari de Black Friday din ultimii cinci ani
Posted by BFROmin in Black Friday 2018 Etichete: Black Friday 2014 on 16 octombrie 2013Compania de studii de piata Accenture are vesti bune despre Black Friday si anul acesta.
Peste jumatate din americani planuiesc sa ia parte la nebunia Black Friday: 55% fata de 53% anul trecut si 43% in 2011.
Studiul mai arata ca americanii ar fi alocat pentru cadourile de anul acesta un buget cu 11% mai mare decat cel de anul trecut, iar 46% se asteapta sa depaseasca bugetul, spre deosebire de numai 34% anul trecut.
In timp ce 63% vor practica showroomingul, adica verificarea marfurilor la magazin inainte sa le comande mai ieftin de pe net, si mai multi au declarant ca vor face webrooming de Black Friday. Adica isi vor lua informatii despre produse de pe net, apoi se vor duce si le vor cumpara din magazine.
De Black Friday, 41% din cumparatori se asteapta sa petreaca la cumparaturi orele cuprinse intre sase seara si cinci dimineata, a doua zi!
42% planuiesc sa cheltuiasca cel putin jumatate din buget facand cumparaturi online, desi 36% vor profita de avantajele unor servicii precum ridicarea comenzilor de la showroom
In topul preferintelor se situeaza voucherele-cadou, urmate de haine, jucarii, electronice si electrocasnice.
Fa si tu webrooming inainte de Black Friday, la EvoMAG
Sursa: dmnews.com
Foto: burucnews.com
Black Friday: Comertul electronic creste, cel din magazin stagneaza
Posted by BFROmin in Black Friday 2018 on 7 octombrie 2013Anul trecut, de Black Friday, in SUA, traficul in magazinele traditionale si comertul clasic au crescut cu numai 2,5% (practic, au ramas pe loc), in timp ce vanzarile online au crescut cu 14%.
In mod efectiv, comertul online a constituit 45% din vanzarile realizate in sezonul sarbatorilor – o cifra record in domeniu.
Anul acesta, eMarketer a realizat un studiu din care reiese ca vanzarile online sales din SUA vor continua sa creasca cu 15% de la an la an.
Si comertul mobil (m-commerce) va castiga teren. Mai mult de jumatate dintre adultii americani au un smart phone, iar o treime tablete, asa ca, de Black Friday, majoritatea retailerilor se asteapta la o crestere semnificativa a tranzactiilor mobile anul acesta.
Retaileri online de anvergura globala precum Amazon si eBay testeaza deja livrari in aceasi zi sau cel mult in ziua urmatoare realizarii comenzii.
Si in Romania, retailerii au promis ca si-au imbunatatit capacitatea serverelor si functionalitatea platformelor online, pentru a evita blocajele penibile inregistrate anul trecut de Black Friday.
Sursa: RetailCustomerExperience.com
Ce-ati zice sa fie Black Friday in fiecare luna?
Posted by BFROmin in Black Friday 2018 Etichete: Black Friday 2014 on 3 octombrie 2013Retailerii au remarcat ce priza la public are termenul de Black Friday, asa ca au inceput sa-l foloseasca in mod regulat in ofertele lor.
Cativa retaileri americani au avut deja Black Friday anul acesta in februarie, aprilie si septembrie.
Dar oare ofertele sunt la fel de bune ca cele din ziua traditionala de Black Friday? Sau tind mai degraba catre o reducere lunara a stocurilor, cu reduceri moderate?
Suntem curiosi cand va fi preluata tendinta si in Romania, unde retailerii sunt mai zgarciti cu reducerile.
Sursa: Consumerist.com
Ce reduceri se previzioneaza pentru Black Friday 2013
Posted by BFROmin in Black Friday 2018 Etichete: Black Friday 2014 on 2 octombrie 2013Expertii de la ziarul financiar Capital si de la Pro TV au facut deja cateva predictii cu privire la nivelul reducerilor care vor fi aplicate de Black Friday la unele din cele mai ravnite produse.
Telefoane mobile cu tastatura QWERTY de Black Friday
De Black Friday s-ar putea sa avem reduceri substantiale la un tip de telefon care se pare ca si-a trait traiul, si-a mancat malaiul: cel cu tastatura QWERTY.
Daca reducerile la smartphones nu te vor satisface de Black Friday, orienteza-te spre astfel de produse de BlackBerry, Samsung sau Nokia. Pana la urma, BlackBerry nu a murit, chiar daca sunt unii care se grabesc sa ii cante prohodul! Aceste produse s-ar putea sa beneficieze de reduceri si mai mari de 10-15%.
Smarphones de Black Friday Romania
iPhone 5s, iPhone 5c – reducere de 5-10%
iPhone 5 – reducere de 10-15% (asa a fost si la editia Black Friday din 2012)
Samsung Galaxy S4 – nu va fi in oferta de Black Friday sau, daca va fi, reducerea sa va fi nesemnificativa
Samsung Galaxy S3 – la fel ca in 2012, ar putea fi preferatul tuturor de Black Friday – reducere de 10-12%
Nokia Lumia 1020 – reducere de pana in 10%
Nokia Lumia 925, Lumia 920 sau Lumia 900 – reducere de peste 10%
Tablete de Black Friday
iPad –reducere de 5-15% (ca la toate produsele Apple, cu mentiunea ca acest procent ar putea fi mai mare pentru generatiile mai vechi)
Nexus 10 si Nexus 7 – reducere cu 18-20% (anul trecut nu prea s-a vazut acest produs la Black Friday, dar ar putea aparea anul acesta)
Samsung Galaxy Tab – reducere de 5-10%
Desktopuri si laptopuri de Black Friday – reduceri de 20-50% – cu nota ca preturile trebuie verificate din timp ca sa va asigurati ca nu au fost umflate artificial chiar inainte de ziua de Black Friday.
Sfatul nostru: o documentare facuta cu o saptamana inainte de Black Friday ar putea sa va scoata in fata o configurare de laptop mai avantajoasa ca raport calitate-pret si ar merita achizitionat produsul chiar daca nu face parte din campania de reduceri Black Friday
Foto: Samsung.com
10 secrete despre tacticile comerciale de Black Friday (si nu numai!)
Posted by BFROmin in Black Friday 2018 on 1 octombrie 2013Cum ne determina magazinele sa cheltuim mai mult? Si cum le putem rezista in mod rational? Cunoscandu-le tacticile!
Regula de baza a pretului este ca nimeni nu stie in realitate care este valoarea absoluta a unui produs. Cumparatorii se ghideaza dupa indicii superficiale, comparand produse si preturi, sau dupa emotii.
De aceea, va oferim cateva sfaturi pentru a nu regreta achizitiile facute de Black Friday:
1. Adesea, de Black Friday nu numai preturile sunt “ieftine”, ci si articolele la care acestea se aplica.
2. Black Friday nu inseamna reduceri la toate articolele din magazin. Cateva articole sunt reduse pana la punctul in care sunt vandute in pierdere, pentru a atrage clientii si a-i ghida apoi, prin aranjarea inteligenta a magazinului, spre articolele cu pret intreg.
Magazinele stiu cum sa manipuleze traficul odata ce clientii le-au trecut pragul. Se cheama retail ergonomics – o stiinta conform careia mersul prin magazin in sens contrar acelor de ceasornic ii face pe oameni sa cheltuie mai mult! In plus, produsele mai scumpe sunt puse pe rafturi la nivelul ochilor, ca sa sara primele in ochi. Iar un stand cu produse expuse in mijlocul magazinului sau al aleii atrage usor atentia, facandu-te sa arunci in cosul de cumparaturi cu usurinta orice.
3. E in interesul magazinelor sa te faca sa crezi ca preturile vor urca dupa Black Friday. Dar sunt multe articole pentru care aceasta nu se va intampla. Cand se apropie luna decembrie, pe masura ce stocurile se aduna, preturile incep sa scada. Dar e greu de prevazut cat de mult vor scadea si pana cand, asa ca Black Friday ramane o solutie buna, daca e folosita cu inteligenta.
4. Tine minte doua cuvinte: Costul net. Acest concept include si pretul benzinei consumate pentru a alerga prin magazine dupa cea mai buna oferta de Black Friday, dar si costurile de transport sau cele cu garantia (poate vrei doi ani in loc de unul la laptopul acela cumparat pe persoana juridica!).
5. Fa-ti o lista. Verific-o de doua ori. Cand cheltui un pic, iti vine cheful sa mai cheltui un pic. E ca un drog. Dar, pe masura ce alegem produs dupa produs, spre finalul cursei obosim sa mai luam cele mai bune decizii. Acest efect chiar asa se cheama: decision fatigue (oboseala deciziei). Chiar daca ti se pare ca mai faci o foarte mica cheltuiala in raport cu suma alocata initial cumparaturilor de Black Friday, rezista ispitei!
6. Atentie la orice se ofera „Gratuit”. Cand vedem acest cuvant nu mai gandim clar. Am face orice ca sa obtinem ceva gratuit. Inclusiv sa cheltuim mai mult decat ne-am propus!
7. Garantia extinsa. Cel mai adesea, nu face decat sa creasca pretul produsului.
8. Nu te grabi! Creierul nostru functioneaza mai bine cu incetinitorul. Altfel ia decizii proaste. Sa ne punem mereu intrebarea esentiala: Imi voi mai dori acest obiect odata ce am iesit din magazin? Teama de a nu regreta o achizitie ne va tempera cheful de a cumpara impulsiv. Un studiu realizat la Harvard a demonstrat ca gandirea pe termen lung ne determina sa cautam calitatea in detrimentul chilipirului. Adica sa cumparam mai rar si mai scump, daca aceasta inseamna calitate si durabilitate. Sa n uitam acest lucru nici de Black Friday!
9. Fereste-te de promotii sau oferte la produse despre care nu stii nimic. Adesea, langa un produs prea scump este alaturat unul foarte scump, facandu-ne sa credem ca primul merita mai mult atentia noastra. E tot o tehnica de vanzari. Documenteaza-te bine inainte de a face astfel de achizitii!
10. Nu cumpara acel ultim articol! Black Friday e o zi obositoare daca ti-o petreci la magazinele traditionale, offline. Intervine oboseala deciziei spre final. Comerciantii stiu asta cel mai bine. Asa ca pun marfa mai proasta la indemana, aproape de casa sau chiar la casa, numai bine de apucat in timp ce stai la coada. Ti se pare ieftin si mic si dragut. Dar nu-ti asculta instinctul!
Sursa: The Atlantic
Foto: Flanco
Amintiri de la Black Friday: campania online de anul trecut
Posted by BFROmin in Black Friday 2018 Etichete: Black Friday 2014 on 30 septembrie 2013Anul trecut, Black Friday, cea mai asteptata zi de reduceri, a generat vanzari chiar si de 30 de ori mai mari decat in mod normal, pentru comercianti.
Chiar daca, la inceputul zilei de Black Friday, site-urile principalelor magazine online, cum ar fi altex.ro, domo.ro, flanco.ro, evomag.ro sau clickshop.ro, nu au putut fi accesate, pe parcursul zilei, problemele s-au remediat, iar accesarile au ajuns la un nivel record.
De Black Friday, comenzile mari inregistrate de cele mai mari companii de electronice, dar si de catre site-uri care comercializeaza carti, cosmetice sau jucarii au rotunjit veniturile retailerilor.
Flanco a incasat vanzari chiar si de 30 de ori mai mari decat in mod normal, eMAG a epuizat stocul de produse electrocasnice in cateva ore, iar elefant.ro a vandut cu aproape 60% mai multe carti ca de obicei.
Cele mai bine vandute produse au fost laptopurile, tabletele, dar si sistemele home cinema, televizoarele sau electrocasnicele.
Black Friday, cea mai mare campanie de marketing din an, reprezinta un dublu beneficiu: companiile mari isi adancesc profitul, iar cele mici dobandesc notorietate.
Sursa: business24.ro
Foto: emag.ro