Blog
Black Friday 2014: provocarile noilor campanii de emailing
Posted by BFROmin in Black Friday 2018 Etichete: Black Friday 2014 on 19 decembrie 2013Specialistii in marketing online se confrunta cu noi provocari in asteptarea Black Friday 2014. Si cine stie cate mai pot aparea pana atunci!
Schimbarile introduse in platforma de email de catre Google arata foarte bine pentru utilizatorii acestui serviciu, dar nu se stie cat de bine arata pentru cei care lanseaza campanii de emailing.
Specialistii in marketing spun ca trimiterea de emailuri ramane cea mai buna metoda de vanzare a propriilor produse – mai buna decat campaniile pe Facebook sau alte metode din online. Dar de curad s-a dovedit ca nici clasicul email nu mai este ce era!
Chiar inainte de cea mai recenta campanie Black Friday, Google s-a decis sa ne organizeze Inboxurile in trei taburi diferite: Primary, Social (unde se duc mesajele si updateurile primite de la si prin retelele de socializare precum BestJobs, LinkedIn, Facebook) si Promotions (unde se duc toate mesajele promotionale, newsletterele cu produse si emailurile comerciantilor).
Dar asta nu e totul. Google a schimbat si ceva ce nu se vede dinspre utilizator: modul de afisare a imaginilor, care acum nu le mai permite celor care trimit newslettere sa-i urmareasca pe cei care deschid emailurile lor. Practic, daca inainte Google cerea un extra click pentru a afisa imaginile din emailuri si newslettere, acum le afiseaza automat, dar pentru a face asta, stocheaza imaginile pe propriile servere, unde le poate proteja mai usor. Nu mai e ca pe vremuri, cand newsletterele care se trimiteau incarcau imagini de pe serverele autorilor de campanii! In acest fel, Google priveaza expeditorii emailurilor de informatiile pretioase pe care acestia le obtineau atunci cand clientii faceau click pe imaginile de pe serverul lor. De exemplu, inainte puteau afla si locatia din care se facea click, pe cand acum, ei afla numai daca a fost deschis sau nu mesajul.
Google spune ca a urmarit imbunatatirea experientei utilizatorilor, iar schimbarile respective sunt avanatajoase si pentru comercianti.
Cu toate acestea, Google concureaza cu multe din aceste companii la capitolul publicitate. Poate ca ar prefera ca ei sa foloseasca Google Ads in loc sa le trimita oamenilor direct emailuri. Poate ca Google vrea sa se autoerijeze usor-usor in intermediar obligatoriu intre cei care fac campaniile si clientii lor, care sunt, intr-un fel, si ai Google! Practic, prin aceste schimbari, gigantul online isi aroga dreptul de a cunoaste mai multe despte clientii campaniilor de emailing decat cei care fac respectivele campanii!
Sa vezi ce profit poate realiza Google pe viitor, incepand chiar cu Black Friday 2014!
Quinn Jalli, senior vice president de digital marketing la firma Epsilon, a declarat in legatura cu aceasta, citata de New York Times, ca cei mai buni clienti sunt cei cu conturi de Gmail, ceea ce afecteaza face ca retailerii sa fie cu atat mai mult afectati de noile schimbari. Ei bine, poate ca si Google aflase acestea despre clientii sai si s-a hotarat sa profite in mod pervers de asta. Curand vom afla ca face bani seriosi din furnizarea de date despre ei!
De cand Gmail a introdus organizarea mesajelor sub cele trei categorii, numarul emailurilor comerciale deschise a scazut.
Unele studii arata ca utilizatorii de Gmail cheltuie, totusi, mai multi bani cand deschid un email promotional — poate tocmai din cauza ca isi doresc sa deschida aeste mailuri si o fac in mod constient si proactiv. Alte cercetari spun, insa, contrariul.
Sailthru, companie americana de email marketing, a comparat activitatea din mai multi ani de la Gmail, Yahoo, Hotmail si AOL si a descoperit ca, de Black Friday, rata de deschidere a mailurilor trimise catre conturile de Gmail a scazut cu aproape 13%, desi aceasta crescuse cu peste 5% la alti provideri de email.
Cu toate acestea, cand utilizatorii de Gmail deschid un email comercial, ei sunt mult mai predispusi sa cumpere, arata acelasi studiu. La cel mai recent Black Friday, veniturile realizate per email deschis au crescut cu aproape 45% pentru conturile de Gmail, in comparatie cu cele de la Yahoo, Hotmail si AOL, unde cresterea inregistrata a fost de numai 24%.
Serviciul de email marketing MailChimp a analizat si el 29 de miliarde de emailuri trimise pe parcursul a sase luni si a descoperit ca rata de deschidere si de click de la Gmail a scazut cu 1,6% respectiv, 1,4% – intr-un procent semnificativ mai mare decat cel inregistrat la Yahoo sau Hotmail. Insa partea buna este ca procentul de dezabonare inregistrat la conturile de Gmail a fost mult mai mic decat cel de la alti provideri de servicii de email. Expertii MailChimp au tras concluzia ca schimbarile introduse de Gmail functioneaza si in avantajul coemrciantilor. Acestia trebuie sa spere ca procentul de dezabonare e scazut nu pentru ca destiantarii nu mai vad mesajele promotionale deloc, ci pentru ca pur si simplu ele sunt mai putin deranjante cu noua organizare de la Gmail!
Orice ar fi, de Black Friday 2014, comerciantii vor fi nevoiti sa faca o analiza la sange a avantajelor si dezavanatajelor inainte de a-si elabora strategia de marketing.
Sursa: The New York Times
Platile de pe telefonul mobil: nou trend de Black Friday 2014?
Posted by BFROmin in Black Friday 2018 Etichete: Black Friday 2014 on 18 decembrie 2013De Black Friday, PayPal a anuntat o crestere de 124% a volumului de plati efectuate de pe telefonul mobil, fata de campania de reduceri Black Friday din anul precedent.
Dar ce sunt platile efectuate de pe telefonul mobil, care deja functioneaza in SUA? Sa ne facem lectiile, in asteptarea campaniei Black Friday 2014. Cine stie? Poate ne va gasi si mai bine conectati, poate vom ajunge si noi sa ne platim achizitiile astfel, chiar daca acest tip de palti e abia la inceput in Romania!
Pana acum, pe piata romaneasca sunt trei versiuni de plati cu telefonul mobil, pe care vi le prezentam. S-ar putea sa le folosim mai devreme decat ne imaginam, poate chiar de Black Friday 2014!
Aplicatie de tip portofel electronic: mobilPay MasterCard Mobile
Datele de pe cardul bancar MasterCard se stocheaza pe un smartphone care trebuie sa aiba ecran cu rezolutia de cel putin 320 x 480 pixeli.
Se poate folosi doar pentru:
● cumparaturi online din magazinele care folosesc platforma Netopia
● plata facturilor Orange si Cosmote
● incarcarea cartelelor telefonice pre-pay
De Black Friday 2014, acest tip de plata ar putea fi inrolat deja in sistemul NFC (Nier Field Communication), ceea ce i-ar deschide portile pentru mai multi comercianti – inclusiv offline
Plati NFC (Nier Field Communication) cu cardurile VISA de la ING, la POSurile contactless
Functioneaza de pe aparatele iPhone si Samsung Galaxy S sau Galaxy Note II. Primesti un kit special de la banca, format din micro-card si un sticker (pentru Samsung) sau microcard si carcasa speciala (pentru iPhone).
Comisionul de emitere este de 50 de lei, iar cel anual de administrare este de 50 de lei. La toate platile de pana in 100 de lei efectuate cu aceasta metoda, primesti 5% inapoi.
Poti face maximum 5 cumparaturi de acest tip pe zi, dintr-o multime de locatii:
Carrefour
Sensiblu
HelpNet
Inmedio
IKEA
KFC
Metrorex
Pizza Hut
Real
Pentru platile mai mari de 100 lei se cere introducerea PINului. Si pentru platile mai mici se poate seta plata manuala, cu introducerea PINului la fiecare tranzactie.
Plati prin coduri QR pentru posesorii de cont la Garanti Bank, fara card bancar
Datele aferente contului bancar sunt introduse intr-o aplicatie care, apoi, permite plata automata la scanarea cu mobilul a unui cod QR. Aceste plati sunt cu 50% mai ieftin de procesat de catre banca.
Este o solutie interesanta. Oare vom vedea coduri QR atasate si produselor din magazinele online de Black Friday 2014 ?
Black Friday 2014 va fi mobil sa nu va fi deloc
Posted by BFROmin in Black Friday 2018 Etichete: Black Friday 2014 on 17 decembrie 2013Este uimitoare viteza cu care cresc comenzile online de Black Friday, ceea ce ne face optimisti cu privire la noul Black Friday 2014.
Cea mai recenta editie Black Friday din SUA a inregistrat o crestere cu 20% a vanzarilor online. Si Romania se situeaza pe o tendinta generala de crestere in domeniul comertului online. De altfel, in Romania, tara care a aderat ceva mai tarziu la fenomenul Black Friday, campania cu acest nume mizeaza mai ales pe vanzarile prin Internet.
Platforma de afiliere 2Parale ne atrage atentia asupra unui studiu ce plaseaza Romania in Top 5 european al cresterii comertului online: cu 33% pe an.
Asta ne pregateste pentru previziunile despre campania de Black Friday 2014.
In SUA, traficul efectuat de pe dispozitive mobile (smartphone, tableta, laptop) a ajuns sa totalizeze 40% din traficul online, 22% din vanzarile online fiind realizate de pe astfel de aparate.
In Romania, Altex a anuntat ca, la cea mai recenta editie Black Friday, 13% dintre vizitatori au intrat pe magazinul sau online de pe device-uri mobile. Iar eMAG.ro s-a laudat ca cea mai costisitoare comanda online, in valoare de 17.000 lei (pentru un televizor 4K), i-a fost trimisa de pe un smartphone.
Asadar, pentru Black Friday 2014 nu ne putem astepta decat la o continuare a investitiilor retailerilor in comertul online. Cel mai probabil, in 2014 vom vedea o crestere continua a traficului de pe device-uri mobile.
Voi v-ati luat smartphone sau tableta de Black Friday? Ce device mobil estimati ca veti avea cand veti lansa comenzile de Black Friday 2014 ?
Black Friday cu produse Made in Romania
Posted by BFROmin in Black Friday 2018 Etichete: Black Friday 2014 on 9 decembrie 2013ProTV a lansat, in premiera in Romania, Saptamana romaneasca, un Black Friday al produselor autentice romanesti.
Evenimentul isi propune sa promoveze afacerile autentice romanesti si micii intreprinzatori romani.
Campania va ajuta afacerile mici romanesti sa castige notorietate si sa isi vanda produsele, in timp ce consumatorii vor beneficia de reduceri, intr-un Black Friday al micilor firme romanesti.
Campania se va desfasura in saptamana 9-15 decembrie 2013, intr-o perioada in care suntem mai deschisi la a trai romaneste si la cateva zile dupa Black Friday, eveniment care a dat startul sezonului de cumparaturi de Craciun.
Lista producatorilor o gasesti dand click aici.
La acest Black Friday cu produse autentice si traditionale participa producatorii care au firme cu maxim 20 de angajati si pun pe piata produse autentic romanesti.
Cei de la Stirile Pro TV au luat aceasta initiativa dupa ce au observat ca Black Friday ignora micile afaceri. Ei s-au inspirat dupa un model american de succes, Small Business Saturday, eveniment anual care are loc in sambata de dupa Thanksgiving Day (Ziua Recunostintei), deci si dupa Black Friday.
In 2012, 36% dintre retailerii independenti din America au spus ca cea mai de succes zi de shopping a anului a fost Small Business Saturday, in timp ce doar 24% au spus ca Black Friday a fost mai profitabila.
Statisticile Black Friday 2013
Posted by BFROmin in Black Friday 2018 Etichete: Black Friday 2014 on 6 decembrie 2013Exact Cercetare si Consultanta a facut public un studiu detaliat despre editia de anul acesta a campaniei de reduceri Black Friday.
Conform acestuia, 50% din romani au profitat de oferte Black Friday, fata de numai 31% anul trecut.
In topul produselor s-au situat:
● electrocasnicele (24%)
● calculatoarele si accesoriile PC (18%)
● electronicele (13%)
● 65% dintre clientii de Black Friday au facut shopping online – preferand in principal eMAG.ro (38%)
● 35% dintre clientii de Black Friday au facut shopping la magazin, preferand retelele Altex si Flanco
Pretul de referinta de Black Friday – pentru achizitionarea de produse din gama de jos a preturilor – s-a situat pe la 100 lei (27% din clientii Black Friday au ales acest tip de produse), in timp ce la produsele din categoriile mai scumpe (alese de 11% din clientii de Black Friday), media preturilor a fost de 665 lei – cu 150 de lei mai mult decat anul trecut. Aceasta face previziunile pentru Black Friday 2014 sa fie mai optimiste. Trendul cheltuielilor este clar crescator. Dincolo de nivelul preturilor pentru care au optat cumparatorii, suma medie cheltuita in acest an a fost de 935 lei, in crestere semnificativa comparativ cu anul 2012, cand aceasta se situa la un nivel de 690 lei. Este foarte probabil ca de Black Friday Romania 2014 bugetul mediu alocat sa fie si mai mare.
Reducerile aplicate la produsele scumpe s-au situat pe la 20%-30%. Desi 42% dintre cei care au cumparat un produs scump de Black Friday au fost multumiti de reducere, acestia s-ar fi asteptat ca discountul sa ajunga pe la 50%.
Studiul confirma si faptul, care s-a putut observa cu ochiul liber, ca sesiunea Black Friday din 22 noiembrie a generat mai mult buzz pe net si a avut de peste doua ori mai multi cumparatori decat cea din 29 noiembrie.
● 50% din romani au facut cumparaturi de Black Friday
● mai mult de jumatate dintre acestia (58%) sunt de parere ca Black Friday reprezinta doar o strategie de marketing agresiv
● 42% din clientii de Black Friday de anul acesta sunt de parere ca reducerile au fost destul de mici
● 51% cred ca reducerile au fost aplicate la produsele care nu se vand prea bine
Noutati la aceasta editie Black Friday 2013
Posted by BFROmin in Black Friday 2018 Etichete: Black Friday 2014 on 2 decembrie 2013Retailerii nu au facut inca publice cifrele vanzarilor din weekendul de Black Friday Romania care tocmai s-a incheiat, dar, in asteptarea lor, iata observatiile noastre.
Noutatile absolute ale acestei editii Black Friday:
● un awareness mult mai mare despre eveniment – Campania de reduceri le-a fost de aproape doua ori mai familiara romanilor anul acesta decat anul trecut (7,4 milioane stiau de Black Friday, in 2013, fata de numai 4,2 milioane in 2012)
● marii retaileri au jucat totusi cu miza pe prezenta romanilor in magazinele offline: Carrefour, Altex si Media Galaxy, Flanco si Domo
● aparitia unor oferte cu produse neobisnuite, precum masinile (de Black Friday, Toyota si-a facut cunoscuta oferta valabila pana la finele lui 2013, iar Ford si Mercedes au oferit reduceri pe site-ul eMAG) sau motocicletele (prezente in oferta online a magazinului Domo din 29 noiembrie 2013)
● o intrare masiva a librarilor si editorilor in jocul Black Friday: Elefant.ro, Okian.ro, Carturesti au avut toti o strategie de Black Friday anul acesta – Elefant chiar a avut reduceri masive la multe titluri de fictiune, care puteau fi achizitionate cu preturi sub 5 lei
● pentru produsele electronice, nu prea au existat reduceri mai mari de 30% – macar la stocuri limitate;
● in al doilea val de reduceri Black Friday, cel din 29 noiembrie 2013, retailerii au preferat, in loc de discounturi generoase, venirea cu produse low-end, adica mai slabute sau no-name, caora le-au putut pune preturi foarte accesibile.
Si uite-asa, Black Friday reloaded a venit cu preturi mai accesibile. Si a trecut. Nu ne-a impresionat prea mult. Dar pe voi?
Ce v-ati mai cumparat zilele acestea, de Black Friday?
Foto: corporatevoyage.ro